Destination Vardø

One town. One story.
Destination Vardø samler sentrale aktører innen reiseliv i Norges østligste by – inkludert Vardø Hotel, Birding Vardø, Varangerkokken og Vardø Adventure – under én samlet identitet og plattform.

THE WHY
Destination Vardø kom til oss med et klart mål: å samle flere lokale virksomheter under én felles merkevare, med Vardø Hotel som det naturlige midtpunktet. Ambisjonen var å pakke kundeopplevelsen på en måte som gjorde det enkelt og attraktivt å bestille ikke bare et sted å sove, men et komplett opphold i Vardø. Ved å samle de ulike tilbudene ønsket man å skape en mer sømløs gjestereise – og løfte frem byens unike kombinasjon av historie, gjestfrihet og natur.




THE HOW
Vi utviklet en merkevare og nettside med fleksibilitet i sentrum, noe som kunne representere ulike virksomheter i dag, samtidig som det er klart for nye tillegg i fremtiden. Hvert element ble designet med utgangspunkt i Vardø Hotel, som det naturlige knutepunktet for alle bestillinger og aktivitetsplanlegging.
Visuelt fikk hver underaktør sin egen karakter i de første iterasjonene. Etter hvert som konseptet modnet, videreutviklet vi designet til et mer sammenhengende system, med tydelig helhet, men fortsatt rom for små variasjoner i uttrykk.




THE CHALLENGE
Den største utfordringen var å forenkle brukeropplevelsen. Med flere ulike tilbud og retninger å utforske, måtte vi stå imot fristelsen til å vise alt på én gang. Løsningen ble å fjerne alt som ikke var essensielt, og bygge et tydelig og intuitivt navigasjonssystem med fokus på de tre viktigste tingene: å bestille rom, bestille aktiviteter og utforske restauranten.

